fredag 28 juni 2013

Mor-dotter-weekend

Den här helgen ska Lisa och jag ha något så lyxigt som en läshelg. Bara hon och jag. Vi ska köra med husbilen till Ystad Sandskogs camping. Där är det fint, med hav, tallar och sandstrand, och inte så himla långt att köra hemifrån heller.

Vi kör härifrån tidig eftermiddag och åker hem på söndag vid lunch. Där i mellan ska vi bara läsa, läsa, läsa. Äta ostbågar, cykla in en tur till Ystad på lördagskvällen och äta på restaurang, läsa ännu mer, äta godis, sova länge. Och så läsa (nämnde jag det?).

Visst kunde vi ställt oss vartsomhelst i någon fin skog eller vid någon fin plats vid havet - husbilen kan stå var som helst. Men camping är rätt bra för då får vi tillgång till el, duschar och färska frallor på morgonen. Man latar sig så mycket bättre om man har el. Och det är skönare att duscha i en riktig dusch än i husbilens lilla kryp-in-dusch.

Och så ska vi läsa.

Lisa är helt lycklig för allt detta. "Bara mamma och jag!" Och jag är också helt lycklig. En hel myshelg! Med någon som förstår sig på det där med att försjunka i en bok.

10 kommentarer:

  1. Det här låter ju alldeles underbart! Bara en sidådär 10-11 år innan jsg och Almisen kan göra ngt liknande. (Fast vi har ingen husbil så vi hyr väl en stuga...) Men den som väntar på nåt gott!

    SvaraRadera
  2. Ibland, när barnen leker med en decibelnivå som hade fått vilken arbetsmiljöansvarig som helst att baxna och när de kivas om vem som petade på vems gosedjur först och när dekissar i sängen för andra gången samma natt och när de ropar "Maaaammma" som om de gällde livet fast det vara bara en dillkvist som kommit för nära köttbullen, då kan jag längta efter att de ska bli lite äldre och allt ska bli så idylliskt som du beskriver det!

    SvaraRadera
  3. Och det var AnnaB som skrev det. Förresten missar ni ju Havs-OL....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo. Vi var lite sugna på det ett tag, men så hade det i slutändan bara kunnat vara jag som åkte (Håkan var upptagen) så det blev läshelg i stället.

      Radera
  4. Ha det så jättemysigt! Jag själv ska njuta av helgen tillsammans med någon som förstår sig på det där roliga med att slå på en vit boll. M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas det blev en bra vit-boll-helg!

      Radera
    2. Att slå på den vita bollen gick inte så bra, i alla fall inte för mig. Men vi hade trevligt sällskap, särskilt idag, och i går kväll fick vi oväntat besök från Västergötland. Vi drack vin och åt ost och kex och hade det mysigt på den inglasade balkongen. Ute både regnade det och blåste ganska rejält.
      Hoppas att du och Lisa hade en riktig myshelg och slapp regnet! (M)

      Radera
  5. Anna och Emelie: Lugn, er tid kommer. Och det är just det där med att skilja på syskonen som gör att friden infinner sig, förresten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan nu meddela att jag är osäker på om ordet "missa" i samband med Havs-OL var rätt ord. Det var väldigt trevligt men löjligt svårt. Lägg därtill lite kallt och regnigt och svår hungersnöd så blir det inte så jäkla mysigt att irra omkring på hala klippor i timmavis...

      OL när det är som... mest utmanande!
      /AnnaB

      Radera
    2. Jag har kollat på din och Malins kartor, så jag kan mycket väl tänka mig... Jag har sprungit i liknande terräng och vet att det där sammelsuriumet av gröna och gula fläckar med härvor av bruna höjdkurvor är ett h-vete att orientera i. Fast man blir så himla lycklig när man hittar kontrollen! Synd bara att det blev kallt och regnigt! Men hungersnöden? Får du ingen mat av maken när du bommar kontroller??

      Radera