fredag 5 juli 2013

Tjong!

Det finns en dag på året då biblioteksdörren tjongar igen på ett oändligt definitivt och härligt sätt efter mig när jag går hem för dagen. Det är den dagen när jag går på sommarsemester.

Idag är det den dagen. Alldeles strax ska jag gå på fem veckors ledighet.

Det är nu allt ska ske! Jag ska vila. Ha sovmorgnar och långa frukostar. Gå promenader längs med stranden. Ha mysiga grillkvällar. Springa långa rundor i skogen. Bada på Svedalabadet med Lisa. Bada i havet med Lisa. Verkligen sätta mig ner vid pianot och ha långa spelstunder. Lägga pussel på regniga dagar. Umgås med mina barn. Gå ner i vikt. Putsa fönstren. Ha sköna pratstunder med min sambo efter middagen. Rensa undan allt ogräs i trädgården. Njuta av all blomsterprakt. Skriva en bok. Börja med långrundor igen inför Lidingöloppet i höst. Renovera vinden. Åka med husbilen till Boden. Orientera. Spela Portal 2 med Erik på hans dator för han har tjatat om det. Ta långa cykelturer. Göra alla förberedelser inför sekretariatsfunktionen på Malmö OKs gigantiska tävling 1 sept. Hitta en ny soffa till vardagsrummet. Rensa avloppet.

Eller också tar jag och skiter i allt det där och bara sätter mig att läsa en massa bra böcker i stället. Och ostbågar. Och vin.

Hej semester!

4 kommentarer:

  1. Ja, för det var väl semester du skulle ha, eller hur? (M)

    SvaraRadera
  2. Vi var oroväckande flitiga första semesterveckan, sen har vi lugnat ner oss lite... Det är ju faktiskt semester! Ha en skön!

    SvaraRadera
  3. Ha det riktigt gott och gör inte allt det där, bara lite. Glöm inte bort att njuta. Vi ses i Boden men synd eller tur för mig eller ja vad man nu ska säga så springer vi ju inte samma klass i år men ses iallafall :-).
    Kram Gunilla

    SvaraRadera