måndag 27 oktober 2014

Virvelvinden i Vismarlöv

Jag har en alldeles förträfflig vecka just nu. Barnen har höstlov, och jag har tagit ut kompledigt och semesterdagar och är ledig hela veckan jag också. Yej!!

Vi ska inte göra något särskilt, åka iväg eller så. Nej, det är en ren återhämtningsvecka. Åtminstone för barnen.

Själv tänkte jag ägna veckan åt sånt jag aldrig någonsin hinner med annars. Sånt som ligger och skrapar som ständiga dåliga samveten. Ni vet - högen med handdukar som borde få nya hängare påsydda, kylskåpet som är så smutsigt att jag drömmer mardrömmar om att min bror Petrus skulle titta in i det (han är livsmedelsinspektör...). Fönstren som borde putsas, skåpsluckorna i köket som inte torkats av sedan 2005 eller så (nä, jag överdriver inte). Kassen med ärvda kopparkärl som ska putsas och så projekt Receptpärm del 2 där lösa recept ska sättas in så jag slipper leta igenom den där eländiga bunten varenda gång jag ska ha något särskilt.

Och så ska det springas (jag har nu kommit så långt i min återhämtning att det inte längre gör ont när jag springer - stor framgång). Det ska bloggas (se bara, as we are speaking vad duktig jag är), nya kläder ska inköpas till barnen, husbilen vintervileförberedas och irriterande rosbuskar ska grävas upp och dö.

OCH så kommer jag att ha tid för att läsa. Jodå. Detta är en mycket bra vecka.

3 kommentarer:

  1. :D
    The force IS strong with this one...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen då finns det ju hopp trots optimistisk lista! Grattis.

      Radera