måndag 9 november 2015

Det kanske har ett samband?

Så det kanske var lite segt att ta sig ur sängen 6.05 i morse? Jag kanske somnade om när jag satt på toaletten?

Och kanske att det var lite sömnigt i bilen när jag körde till jobbet, när värmen i bilen kom igång och autopiloten tog över??


Och kanske, kanske att det var lite sömnigt på jobbet också?


Möjligen att jag gäspade en hel del när vi hade några presentationsmöten på eftermiddagen?


Och det kanske inte var så där himlans piggt i bilen på väg hem heller, när mörkret föll på?

SÅ VAR DET KANSKE.

Men - boknördarnas budord nummer 3 lyder:
"Du kan icke avsluta en bra bok även om sängdags borde infallit".

Så klockan kanske var långt efter midnatt när jag släckte lampan?

DET KANSKE DEN VAR.

Men hallå?! Tänk om jag hade lämnat boken åt sitt öde? Då kanske den hade läst ut sig själv??

2 kommentarer:

  1. Var det möjligen Sista brevet från din älskade? I så fall förstår jag. (M)

    SvaraRadera
  2. Nej, den hade jag klarat av redan tidigare (då i badet). Nu var det en svensk dystopi, "Tredje principen" av Anna Jakobsson Lund - mycket bra!

    SvaraRadera