onsdag 30 december 2015

Bra sak 30: Kaffe på maten!

Det finns en stund varje dag (eller åtminstone alla de dagar då jag inte måste göra annat) som jag tycker väldigt mycket om. Det är när middagen är uppäten och de andra rest sig, plockat undan i köket och gått därifrån, och jag har blivit sittande vid köksbordet med en kopp kaffe, min mobil, en bok och kanske någon lakritsbit. Jag är mätt, arbetsdagen är avklarad och om det är något som måste göras under kvällen så kan jag ännu skjuta upp det en liten stund.

Så sitter jag där och surfar lite, spelar något mobilspel eller försjunker i min bok. Ibland bara någon kvart. Ibland någon timme... Då mår jag bra. Jag vet inte ens om jag vill kalla det mindfulness - nog mer bara lathet och allmän förnöjdhet. Men tydligen helt nödvändigt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar