söndag 23 april 2017

3 saker att förundras över

Saker att förundras över 1:
Den här BMWn jag kör runt i, den som är lysande och orange och ny (och bara lite tillknycklad i fronten av en hare jag körde på för några veckor sen)? Hur den, efter att ha fått klä på sig sommardäcken igår via datorn hojtade om att 1. den ville ha lufttrycket i däcken justerat, men att 2. det kunde den fixa själv bara jag valde "Återställ" via min lilla joystick vid växelspaken och sedan körde iväg med bilen. Så jag gjorde det, och bilen gjorde vad det nu är den gör för att justera däcktrycket. Jag begriper inte hur det går till. Men efter en stund meddelade bilen att den var färdig, tack så mycket, och vi ses till hösten när jag får på mig vinterdäcken.


Saker att förundras över 2:
Den där tvättkorgen vi har att lägga smutskläder i? Det är den som gör hela jobbet med att få kläderna rena. Det är så fantastiskt - man lägger bara sina smutsiga kläder i den, och efter en stund poppar de upp, tvättade, tumlade, sorterade, vikta och klara att ta på sig.
I alla fall är min son fullständigt övertygad om att det är så den fungerar.
Hur dumma är inte alla vi andra? Vad ska vi med dyra tvättmaskiner och annat sånt krafs? Vatten? Tvättmedel som säkert förstör miljön? När det ju bara är att låta tvättkorgen sköta jobbet? Va? Va??

Saker att förundras över 3:
Son, nyligen hemkommen från hajknatt i skogen med scouterna, förbereder fika.
Moder: "Det finns Hönökaka där om du vill ha."
Son: "Nej, fuck that. Jag är hungrig och  behöver riktiga mackor." *tar fram och tinar två styck vetekakor från Polarbröd*

Inte riktigt bröd.


Riktigt bröd.
Eller... vänta här nu...?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar